neděle 27. ledna 2013

Oblíbená knížka.


Ke které se vracím, když se mi do ničeho nechce. Když není nálada prostě na nic.  F. Pavlíček napsal scénář k filmům Markéta Lazarová  a Tři oříšky pro Popelku - proto jsem si tu knížku koupila a až potom jsem zjistila, jak je skvělá.



" Stařenka Teréza uměla ohromně dramaticky vyprávět, libovala si ve strašidelných historkách o oběšencích, sebevrazích, oživlých kostlivcích. S ní jsem poprvé prožil velkolepou hrůzu hororů. Když jsem chodil do první třídy, nemohla už slézt z postele. Já si za ní potají odskočil každý den cestou ze školy, už na mě čekala, udělala mi na lůžku místo vedle sebe pod vyhřátou peřinou. Schovávala mi zelené větrové ingriše, cukrlata proti kašli, kolikrát jsem je dostal ze skrýše pod polštářem už od ní pěkně dohladka ocumlané."

(Moje bábinka zas mívala "mravenčí" sirup. Jak už špatně viděla, tak jí mravenčí mrtvolky v jablečném sirupu vůbec nerozhodily klid. A jak nám chutnal...)

Žádné komentáře:

Okomentovat